Szinte minden vállalkozás életében vannak kihívások, megoldandó feladatok. Mindenki érezte már azt, hogy „csak ezt oldjam meg, és minden rendben lesz”. Azonban mindannyian tudjuk, hogy sosem lesz mindig minden rendben. Mindig lesznek újabb és újabb kihívások. A külső körülményekre sosem lesz ráhatásunk.
A válságra sok cég úgy reagál, hogy félelemből visszafogja:
– a munkaerő felvételt, akár leépítésekbe kezd
– a fejlesztéseket, beruházásokat
– a képzéseket
– a marketing költségeket
Egy jó példa arra, hogy a válságban is lehet fejlődni, vagy akár piacra lépni, csak meg kell látni a válságban rejlő lehetőségeket.
Ki ne ismerné a Kifli.hu-t?
A Kifli.hu 2019 decemberében indult útnak. Mára a legdinamikusan fejlődő on-line kereskedés. Mondhatjuk azt is, hogy forradalmasították az on-line kereskedelmet. Pedig nem volt könnyű dolguk a Covid alatt.
A versenyelőnyüket 5 érték alapján határozták meg:
- legyen tökéletes a rendelés,
- mindig a vásárlónak adnak igazat,
- szupergyors ügyfélszolgálattal állnak rendelkezésre,
- kedves futárok szállítanak ki és
- apró ajándékokkal teszik még emelkedettebbé az élményt.
2019 márciusában a járvány első hulláma idején részesei lehettünk a “pánikvásárlásoknak”, és ez a kereskedőknek is pánikot okozott, hiszen hirtelen mindenki on-line akart vásárolni. Ezt jól kihasználva a Kifli.hu fejlesztésekbe kezdett, először Budapest egészét, majd az agglomerációt szolgálták ki, napjainkban pedig már a Balaton felé is terjeszkednek.
Pár tipp válság idejére:
- a lojális munkaerőt tartsd meg, foglalkozz a továbbképzésükkel
- alkalmazkodj a kialakult helyzethez, végezz piackutatást
- kommunikálj aktívan a vásárlókkal, kérj visszajelzést tőlük
- fejlessz, digitalizálj
- ne fogd vissza a marketing költségeidet
Mindehhez segítség lehet a Széchenyi Kártya Max Program, ami támogathatja a válságban rejlő lehetőségek kiaknázását! Kérjen visszahívást, hogy segíthessünk fejlődni!
Forrás: napi.hu, Food and wine